تبلیغات
تعاون و تعاون گران استان کردستان - مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
امروز : | آخرین بروز رسانی :
موضوعات
برگزاری آزمون صنایع دستی در روستای بیساران مورخ 26/2/1390(1) گزارش سفر مقام عالی وزرات تعاون و هیئت همراه به شهرستان سروآباد(1) تعاونو علی البر والتقوی(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها1(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها 2(1) تماس با اداره کل تعاون استان کردستان و شهرستانها(1) اطلاعات عمومی شهرستان مریوان(1) وضعیت زمین و زلزله در منطقه سروآباد(1) دریاچه زریبار و تاریخچه آن(1) ٩٣ درصد جمعیت سروآباد در تعاونی‌ها عضویت دارند .(1) نمایی از شهرستان سروآباد و تاریخچه آن(1) پیشینه تاریخی اورامانات(1) موقعیت جغرافیای شهرستان مریوان(1) 60 مورد از بایسته های نظام مالی شرکت های تعاونی(1) موقعیت جغرافیایی شهرستان سروآباد(1) بازارچه ها تدبیری برای معیشت مرزنشینان و امنیت مناطق مرزی(1) مالیات بر درآمد اتفاقی(1) مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی(1) پرسش و پاسخ مالیاتی 2(1) مرجع حل اختلاف مالیاتی (ماده 244 تا 251 قانون مالیاتهای مستقیم) :(1) مواد 189 الی 202 قانون مالیاتی (مواد بخشیدگی قوانین مالیاتی)(1) ماده 131 قانون مالیات مستقیم(1) وزیر تعاون خبر داد:معافیت مالیاتی تعاونی ها در سال آینده(1) اعمال ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‎ها(1) مزایای تشکیل شرکتهای تعاونی(1) ویژگیهای تعاون(1) کاهش قیمت محصولات تعاونی ها با هدفمندی یارانه ها(1) روستای دیوزناو(1) ظرفیت خالی دربخش پرورش ماهیان سردآبی کردستان به انتظار بهره برداراست(1) بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاورمیانه نیازمند اعتبار است(1) رئیس اداره تعاون سروآباد گفت: به زودی کلنگ 96 واحدی مسکن مهر سروآباد به زمین زده می‌شود.(1) تیر سال ۹۰ آخرین فرصت تعاونی‌ها برای اخذ اعتبار ایران کد(1) اساسنامه شرکت های تعاونی در سال 89(1) حداقل انتظارات قانونی اداره تعاون از شرکتهای تعاونی(1) عملکرد تعاونی های مرزنشین تا 30/9/88(1) ‹‹ دستورالعمل تشكیل تعاونیها ››(1) بایسته های بودجه سال 90(1) ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر(1) بایسته‌های اقتصادی و کلیدواژه‌های امید‌بخش(1) جایگاه بانک مرکزی در دیگر کشورها(1) منابع صندوق توسعه ملی فقط برای بخش‌های غیردولتی(1) داروی تلخ برای درمان اقتصاد بیمار ایران(1) اشتغال، چالش عمده اقتصاد ایران(1) مالیات به زبان ساده(1) مالیات بر ارزش افزوده چگونه محاسبه می شود(1) برخی از مواد قوانین مالیاتی(1) چگونه یک تعاونی را شروع کنیم(1) بررسی نقش تعاونی ها در اقتصاد ملی کشورها؛(1) عوامل موثر بر توانمند سازی تعاونی ها(1) آسیب شناسی تعاونی های مرزنشین(1) نقش تعاونی ها در اقتصاد جهان(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون1(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون 2(1) دانستنی های مالیاتی(1) 70 هزار نفر در تعاونی‌های مرزنشین كردستان فعالیت می‌كنند(1) فرماندار شهرستان سروآباد:سهام عدالت نقش مهمی در افزایش سطح رفاه اقشار كم‌درآمد داشته است(1) بخشنامه شرایط معافیت مالیاتی شركتهای تعاونی و خصوصی(1) متن بخشنامه(1) مالیات بر درآمد شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری(1) درباره شرکت تعاونی :(1) اخذ ایران کد(1) وضعیت تعاون در نظر مجلس و دولت(1) پرسش و پاسخ ( ثبت شرکت ها ، رتبه بندی شرکتها )(1) انواع تعاونیها(1) تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی(1) برداشت انار در باغ های سروآباد(1)
نظرسنجی
  • سایت اداره تعاون شهرستان سروآباد تا چه اندازه توانسته است رضایت مندی شمارا بدست آورد؟




  • جستجو
    آمار
    :: بازدید های امروز:
    :: بازدید های دیروز:
    :: بازدید های این ماه:
    :: بازدید های ماه قبل:
    :: بازدید های کل:
    :: كل مطالب :
    d2m6jirylce8ycvutzwp.jpg kk3hfpyykl9f2dru9up7.jpg 2ol5izoa60vb8r6kyeu4.jpg 17wt9do7csbnxyhfse8p.jpg 7gehij6n0mw7jiqjjqy.jpg
    لینکستان
    دیگر

    ((سال تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى بر ملت شریف ایران بخصوص تعاون گران ایران اسلامی مبارک باد))
    ............((تعداد 46 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سمت های هیات مدیره،مدیر عامل و بازرس در شرکتهای تعاونی شهرستان سروآباد جذب شدند.))............ روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد ،مقدم شما را به این سایت گرامی می دارد

    سلام بازدید کننده عزیز **** **** جهت بهتر شدن سایت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدیر سایت ثبت نمایید ****با تشکر روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد
    نوشته50
    مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی
    نوشته : آزاد جام خانه | درتاریخ : شنبه 6 فروردین 1390 | درساعت : ساعت 08 و 34 دقیقه و 35 ثانیه
    موضوع : مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی ،


    مالیات بر درآمد اشخاص حقوقیماده 105- جمع درآمد شركتها و درآمد ناشی از فعالیتهای انتفاعی سایر اشخاص حقوقی كه از منابع مختلف در ایران یا خارج تحصیل شود پس از كسر معافیتهای مقرر در این قانون به ترتیب زیر مشمول مالیات خواهد بود:
     الف - در مورد شركتهائی كه تمام سرمایه آن بطور مستقیم یا  با واسطه متعلق به دولت یا شهرداریها میباشد از ماخذ كل درآمد، مشمول مالیات با رعایت معافیتهای كشاورزی و بدون رعایت سایر معافیتهای مقرر در این قانون پس از كسر 10% به عنوان مالیات شركت محاسبه و وصول خواهد شد بشرح مذكور در ماده 131 این قانون و در صورتیكه قسمتی از سرمایه آنها بطور مستقیم یا با واسطه متعلق به دولت و یا شهرداری است حكم این بند نسبت به درآمد سهم دولت یا شهرداریها جاری خواهد بود و نسبت به بقیه درآمد مشمول مالیات مقررات بند "د" این ماده اجراء خواهد شد. در مواردی كه سرمایه گذاری دولت یا شهرداریها بوسیله سهامداران متعدد صورت میگیرد نرخ مزبور نسبت به سهم دولتی یا شهرداری هر یك از سهامداران مذكور بطور جداگانه اعمال میشود.
     ب - در مورد اشخاص حقوقی ایرانی غیر تجاری كه بمنظور تقسیم سود تاسیس نشده اند در صورتیكه دارای فعالیت انتفاعی باشند و در جمع فعالیتهای خود سود داشته باشند این سود درآمد مشمول مالیات محسوب و به نرخ مذكور در ماده 131 این قانون مشمول مالیات خواهد بود.
    ج - در مورد اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از ایران (باستثنای مشمولان ماده113 این قانون) از ماخذ كل درآمد مشمول مالیاتی كه از بهره برداری سرمایه در ایران یا از فعالیتهائی كه مستقیما یا وسیله نمایندگی از قبیل شعبه، نماینده، كارگزار و امثال آن در ایران انجام میدهند و یا از واگذاری امتیازات و سایر حقوق خود یا دادن تعلیمات و كمكهای فنی از ایران تحصیل می كنند به نرخ مذكور در ماده 131 این قانون.
     د - جمع درآمد مشمول مالیات سایر اشخاص حقوقی پس از كسر مالیات به نرخ ده درصد كه بعنوان مالیات شركت محاسبه و وصول خواهد شد بشرح زیر مشمول مالیات است :
      1- در مورد شركتهای سهامی و مختلط سهامی و شركتهای تعاونی  و اتحادیه آنها .
     الف - نسبت به سهام بی نام كلا به نرخ ماده 131 این قانون .
     ب - نسبت به اندوخته سهم صاحبان سهام با نام و شركای  ضامن و یا اعضای شركتهای تعاونی به نسبت سهم هر یك از آنها به نرخ ماده 131 و نسبت به بقیه درآمد مشمول مالیات سهم صاحبان سهام با نام و شركای ضامن یا اعضاء (اعم از سود تقسیم شده و تقسیم نشده) به نسبت سهم هر یك از آنها به نرخ ماده 131. مبنای محاسبه مالیات سهم صاحبان سهام با نام و شركای ضامن یا اعضاء میزان سهم آن در تاریخ تصویب صورتهای مالی توسط مجمع عمومی میباشد . عدم تسلیم مصوبه مجمع عمومی راجع به تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان و تقسیم سود و نیز عدم تسلیم فهرست هویت و نشانی شركاء و سهامداران یا اعضاء و میزان سهام و یا سهم الشركه آنها حسب مورد، همراه اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان موجب احتساب مالیات كلا به نرخ ماده 131 این قانون خواهد بود. چنانچه قبل از قطعیت مالیات طبق مقررات این قانون مصوبه و فهرست مذكور به حوزه مالیاتی ذیربط تسلیم گردد مالیات هر یك از صاحبان سهام و شركا ضامن یا اعضاء طبق مقررات مربوط محاسبه و در این صورت جریمه ای معادل یك درصد درآمد مشمول مالیات شركت، وصول خواهد شد .
     2- در مورد سایر اشخاص حقوقی به نسبتی از سود مشمول مالیات كه طبق اساسنامه یا شركتنامه شخص حقوقی به هر یك از صاحبان سرمایه یا اعضاء شخص حقوقی تعلق میگیرد به نرخ مقرر در ماده 131 این قانون.
     تبصره 1 - در موقع احتساب مالیات بردرآمد اشخاص حقوقی اعم از ایرانی یا خارجی مالیاتهائی كه قبلا پرداخت شده و همچنین مالیاتی كه اشخاص حقوقی دیگر بابت سود سهام یا سهم الشركه پرداختی به آنها پرداخت نموده اند با رعایت مقررات مربوط از مالیات متعلق كسر خواهد شد و اضافه پرداختی از این بابت قابل استرداد میباشد.
     تبصره 2- سود سهام یا سهم الشركه اگر بصورت غیر نقد از اموال یا موجودی كالای شركت تحویل یا تخصیص داده شود از لحاظ پرداخت مالیات باید بهای آن به قیمت روز تحویل یا تخصیص محاسبه شود.
     تبصره 3- از سود سهام بی نام و سود تقسیم نشده شركتها كه مالیات آن به شرح مقررات این ماده وصول شده یا بشود در صورت تقسیم یا انتقال به حساب سرمایه یا سود و زیان مالیات دیگری مطالبه نخواهد شد .
     تبصره 4- منظور از جمع درآمد مذكور در این ماده عبارتست از مانده درآمد ناشی از فعالیتهای موضوع منابع مختلف مشمول مالیات پس از كسر زیانهای حاصل از منابع غیر معاف .
     تبصره 5- در محاسبه مالیات شركتها و اتحادیه های تعاونی ذخایر موضوع بندهای 1 و 2 ماده 15 قانون شركتهای تعاونی از درآمد مشمول مالیات كسر خواهد شد.
     تبصره 6- سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شركتهای تابعه آن مشمول  معافیتهای مقرر در مواد 132 و 138 این قانون حسب مورد خواهند بود.
     ماده 106- درآمد مشمول مالیات در مورد اشخاص حقوقی( باستثنای درآمدهائی كه طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن مقرر شده است ) از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی بر طبق مقررات مواد 94 و 95 این قانون و در موارد مذكور در ماده 97 این قانون بطور علی الراس تشخیص میگردد.
     ماده 107- درآمد مشمول مالیات اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از ایران به ترتیب زیر تشخیص میگردد:
     الف - درآمد مشمول مالیات در مورد اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از ایران بابت واگذاری امتیازات و سایر حقوق خود و دادن تعلیمات و كمكهای فنی واگذاری فیلمهای سینمایی (كه بعنوان بها یا حق نمایش یا هر عنوان دیگر عاید آنها میشود) بطور علی الراس تشخیص میگردد و عبارتست از 20 تا 90 درصد مجموع وجوهی كه ظرف یك سال مالیاتی عاید آنها میشود طبق آئیننامه‌ای كه به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارائی بتصویب هیات وزیران خواهد رسید.
     پرداخت كنندگان وجوه مزبور مكلفند در هر پرداخت مالیات متعلق را با توجه به مبالغی كه از اول سال تا آن تاریخ پرداخت نموده‌اند كسر و ظرف مدت ده روز به اداره امور اقتصادی و دارائی محل اقامت خود پرداخت نمایند در غیر اینصورت با دریافت كنندگان متضامنا مسوول پرداخت اصل مالیات و متعلقات آن خواهند بود.
     در مورد تعلیمات و كمكهای فنی در صورتی كه پرداخت كننده وزارتخانه یا موسسه دولتی باشد وزارت امور اقتصادی و دارائی میتواند ضریب درآمد مشمول مالیات را به پیشنهاد وزارتخانه یا موسسه دولتی مربوط كمتر از 20 درصد تعیین نماید.
     ب - درآمد مشمول مالیات در مورد بهره برداری از سرمایه یا سایر فعالیتهائی كه اشخاص و موسسات مزبور بوسیله نمایندگی از قبیل شعبه، نماینده، كارگزار و امثال آنها در ایران انجام میدهند از طریق رسیدگی به دفاتر قانونی تشخیص میگردد. اینگونه مودیان مكلف به نگاهداری حساب جداگانه و ثبت آن در دفاتر قانونی بوده و برای محاسبه هزینه های عادی و اداری فقط هزینه‌هائی كه مربوط به عملیات آنها در ایران است قابل قبول خواهد بود. (نمایندگان اشخاص و موسسات خارجی در ایران نسبت به درآمدهائی كه به هر عنوان به حساب خود تحصیل می كنند طبق مقررات مربوط این قانون مشمول مالیات میباشند.)
     ماده 108 -اندوخته‌هائی كه مالیات آن پرداخت نشده در صورت تقسیم یا انتقال  آن به حساب سرمایه یا سود و زیان به درآمد مشمول مالیات سال تقسیم یا انتقال اضافه میشود این حكم شامل اندوخته های سود ناشی از فعالیتهای معاف موسسه در دوران معافیت و اندوخته های موضوع ماده 138 این قانون پس از احراز شرایط مربوط نخواهد بود. * اندوخته‌هائی كه مالیات آن بشرح مذكور در قسمت ب جزء یك بند د ماده (68) 105 اصلاحی این قانون وصول شده یا بشود در صورت تقسیم یا انتقال به حساب سود و زیان و سرمایه یا انحلال مشمول مالیات دیگری به نرخ 25% خواهد بود. اندوخته‌هائی كه مالیات آن به نرخ 25% مقرر در قانون مصوب اسفند ماه 1345 و اصلاحیه های بعدی آن وصول شده یا بشود در موارد فوق تابع مقررات تبصره 4 ماده 80 قانون اخیر الذكر خواهد بود .
    ماده 109- درآمد مشمول مالیات در مورد موسسات بیمه ایرانی عبارتست از:
     1 - ذخایر فنی در آخر سال مالی قبل.
     2 - حق بیمه دریافتی در معاملات بیمه مستقیم پس از كسر برگشتی ها و تخفیف ها.
     3 - حق بیمه بیمه های اتكائی وصولی پس از كسر برگشتی ها.
     4 - كارمزد و مشاركت در سود معاملات بیمه های اتكایی واگذاری.
     5 - بهره سپرده های بیمه بیمهگر اتكایی نزد بیمهگر واگذار كننده.
     6 - سهم بیمهگران اتكایی بابت خسارت پرداختی بیمه های غیر زندگی و بازخرید و سرمایه و مستمری های بیمه های زندگی.
     7 - سایر درآمدها.
     پس از كسر:
     1 - هزینه تمبر قراردادهای بیمه.
     2 - هزینه‌های پزشكی بیمه های زندگی.
     3 - كارمزدهای پرداختی از بابت معاملات بیمه مستقیم.
     4 - حق بیمه های اتكائی واگذاری.
     5 - سهم صندوق تامین خسارتهای بدنی از حق بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسائل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث.
     6 - مبالغ پرداختی از بابت بازخرید و سرمایه و مستمریهای بیمه زندگی و خسارت پرداختی از بابت بیمه های غیر زندگی.
     7 - سهم مشاركت بیمه گزاران در منافع.
     8 - كارمزدها و سهم مشاركت بیمه گران در سود معاملات بیمه های اتكائی قبولی.
     9 - بهره متعلق به سپرده های بیمه های اتكایی واگذاری.
     10- ذخائر فنی در آخر سال مالی .
     11- سایر هزینه ها و استهلاكات قابل قبول.
     تبصره 1- انواع ذخایر فنی موسسات بیمه( اندوخته های فنی موضوع ماده 61 قانون تاسیس بیمه مركزی ایران و بیمه گری ) برای هر یك از رشته‌های بیمه و میزان و طرز محاسبه آنها به موجب آئیننامه‌ای خواهد بود كه
     از طرف بیمه مركزی ایران تهیه و پس از موافقت شورایعالی بیمه به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارائی خواهد رسید.
     تبصره 2- انواع ذخایر فنی بیمه مركزی ایران برای هر یك از رشته های بیمه و میزان و طرز محاسبه آنها از طرف مجمع عمومی بیمه مركزی ایران تعیین خواهد شد.
     تبصره 3- در معاملات بیمه مستقیم حق بیمه و كارمزدها و تخفیف حق بیمه و سهم مشاركت بیمهگزاران در منافع و نحوه احتساب آنها با رعایت مقررات تعیین شده از طرف شورای عالی بیمه خواهد بود. كلیه اقلام مزبور به استثنای كارمزد باید در قرارداد بیمه ذكر شده باشد.
     تبصره 4- اقلام مربوط به معاملات بیمه های اتكایی اعم از قبولی یا واگذاری بر اساس شرایط قراردادها و یا توافق های موسسات بیمه ذیربط خواهد بود.
     تبصره 5- موسسات بیمه خارجی كه با قبول بیمه اتكایی از موسسات بیمه ایرانی تحصیل درآمد می نمایند مشمول مالیاتی به نرخ دو درصد حق بیمه دریافتی و سود حاصل از سپرده مربوط در ایران میباشند، در صورتی كه موسسات بیمه ایرانی در كشور متبوع موسسه بیمهگر اتكایی دارای فعالیت بیمه بوده و از پرداخت مالیات بر معاملات اتكایی معاف باشند موسسه مزبور نیز از پرداخت مالیات دولت ایران معاف خواهد شد. موسسات بیمه ایرانی مكلفند در موقع تخصیص حق بیمه بنام بیمه گر اتكایی خارجی مشمول مالیات موضوع این تبصره دو درصد آنرا به عنوان مالیات بیمه گر اتكایی كسر نمایند و وجوه كسر شده در هر ماه را منتهی ظرف سی روز به ضمیمه صورتی حاوی مشخصات بیمهگر اتكائی و حق بیمه متعلق به حوزه مالیاتی مربوط ارسال و وجه مزبور را به حساب مالیاتی پرداخت نمایند.
     ماده 110- اشخاص حقوقی مكلفند اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان متكی به دفاتر قانونی خود را حداكثر تا چهار ماه پس از سال مالیاتی همراه با فهرست هویت شركاء و سهامداران و حسب مورد میزان سهم الشركه یا تعداد سهام و نشانی هر یك از آنها را به حوزه‌ای كه اقامتگاه شخص حقوقی در آن واقع است تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند پس از تسلیم اولین فهرست مزبور تسلیم فهرست تغییرات در سنوات بعد كافی خواهد بود. محل تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از ایران كه در ایران دارای اقامتگاه یا نمایندگی نمی باشد تهران است .
     حكم این ماده در مورد كارخانه داران و اشخاص حقوقی در دوران معافیت نیز جاری خواهد بود. در صورتیكه اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان تسلیم شده در موعد مقرر طبق اساسنامه از حیث تعداد امضاهای مجاز و مهر نقص داشته باشد ممیز مالیاتی باید كتبا به مودی اعلام نماید كه ظرف 20 روز نسبت به رفع نقص اقدام كند عدم اقدام مودی در مهلت مقرر موجب تشخیص علی الراس خواهد بود.
     تبصره 1- شركتهائی كه بیش از پنجاه درصد سرمایه آنها متعلق به وزارتخانه ها یا شركتهای دولتی یا موسسات وابسته به دولت میباشد و همچنین شركتهائی كه موقتا توسط مدیران دولتی اداره میشوند مكلفند ترازنامه و حساب سود و زیان مصوب مجمع عمومی متكی به دفاتر قانونی خود را در مهلت مقرر در این ماده به حوزه مالیاتی اقامتگاه قانونی خود تسلیم و
     مالیات متعلق را پرداخت نمایند. مهلت مذكور با ارائه دلایلی كه مورد قبول وزارت امور اقتصادی و دارائی باشد حداكثر تا ششماه قابل تمدید است. در صورتی كه دفاتر و ترازنامه و حساب سود و زیان شركتهای مزبور مورد رسیدگی موسسات حسابرسی دولتی قرار گرفته باشد پس از تصویب مجمع عمومی یا مراجع صلاحیتدار شركت از لحاظ مالیاتی محتاج رسیدگی مجدد نخواهد بود.
     تبصره 2- اشخاص حقوقی نسبت به درآمدهائی كه طبق مقررات این قانون نحوه دیگری برای تشخیص آن مقرر شده است مكلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی جداگانه كه در فصلهای مربوط پیش بینی شده است نیستند.
     ماده 111- درآمد مشمول مالیات پیمانكاری اشخاص خارجی در ایران نسبت به  عملیات هر نوع كار ساختمانی، تاسیسات فنی و تاسیساتی، حمل و نقل، تهیه طرح ساختمانها و تاسیسات، نقشه برداری، نقشه كشی، نظارت و محاسبات فنی در تمام موارد عبارت از12% دریافتی سالانه آنها خواهد بود.
     تبصره- در مورد عملیات پیمانكاری كه توسط اشخاص خارجی انجام میشود در  صورتیكه كارفرما وزارتخانه ها و موسسات و شركتهای دولتی یا شهرداریها باشند آن قسمت از مبلغ قرارداد كه بمصرف خرید لوازم و تجهیزات از خارج از كشور میرسد از پرداخت مالیات بردرآمد معاف خواهد بود.
     ماده 112-حكم ماده 99 و تبصره آن در مورد عملیات پیمانكاری اشخاص حقوقی اعم از ایرانی و خارجی جاری خواهد بود .
     ماده 113- مالیات موسسات كشتیرانی و هواپیمائی خارجی بابت كرایه مسافر و حمل كالا و امثال آنها از ایران بطور مقطوع عبارتست از پنج درصد كلیه وجوهی كه از این بابت عاید آنها خواهد شد اعم از اینكه وجوه مزبور در ایران یا در مقصد یا در بین راه دریافت شود. نمایندگی یا شعب موسسات مذكور در ایران موظفند تا بیستم هر ماه صورت وجوه دریافتی ماه قبل را به حوزه مالیاتی محل تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت نمایند موسسات مذكور از بابت اینگونه درآمدها مشمول مالیات دیگری بعنوان مالیات بردرآمد نخواهند بود. هر گاه شعب یا نمایندگیهای مذكور صورتهای مقرر را به موقع تسلیم نكنند یا صورت ارسالی آنها مطابق واقع نباشد در اینصورت مالیات متعلق بر اساس تعداد مسافر و حجم محمولات علی الراس تشخیص خواهد شد.
     تبصره - در مواردی كه مالیات متعلق بردرآمد موسسات كشتیرانی و هواپیمائی ایرانی در كشورهای دیگر بیش از 5% كرایه دریافتی باشد با اعلام سازمان ذیربط ایرانی، وزارت امور اقتصادی و دارائی موظف است مالیات شركتهای كشتیرانی و هواپیمائی تابع كشورهای فوق را معادل نرخ مالیاتی آنها افزایش دهد.
     
     ماده 114- آخرین مدیر یا مدیران شخص حقوقی مشتركا موظفند قبل از تاریخ تشكیل مجمع عمومی یا سایر اركان صلاحیت دار كه برای اتخاذ تصمیم نسبت به انحلال شخص حقوقی دعوت شده است اظهارنامه ای حاوی صورت دارائی و بدهی شخص حقوقی در تاریخ دعوت روی نمونه‌ای كه بدین منظور از طرف وزارت امور اقتصادی و دارائی تهیه میگردد تنظیم و به حوزه مالیاتی مربوط تسلیم نمایند اظهارنامه ای كه حداقل حاوی امضاء یا امضاهای مجاز و حسب مورد مهر موسسه بر طبق اساسنامه شخص حقوقی باشد برای حوزه مالیاتی معتبر خواهد بود.
     ماده 115- ماخذ محاسبه مالیات آخرین دوره عملیات اشخاص حقوقی كه منحل میشوند ارزش دارائی شخص حقوقی است منهای بدهیها و سرمایه پرداخت شده و ذخیره‌هائی كه مالیات آن قبلا پرداخت گردیده است .
     تبصره - ارزش دارائی شخص حقوقی نسبت به آنچه قبلا فروش رفته بر اساس بهای فروش و نسبت به بقیه بر اساس بهای روز انحلال تعیین میشود.
     ماده 116- مدیران تصفیه مكلفند ظرف ششماه از تاریخ انحلال (تاریخ ثبت انحلال شخص حقوقی در اداره ثبت شركتها) اظهارنامه مالیاتی مربوط به آخرین دوره عملیات شخص حقوقی را بر اساس ماده 115 این قانون تنظیم و به حوزه مالیاتی مربوط تسلیم و مالیات متعلق را طبق نرخ مربوط برحسب نوع شخص حقوقی قبل از انحلال پرداخت نمایند.
     ماده 117 - ممیز مالیاتی مكلف است برابر مقررات این قانون به اظهارنامه مربوط به آخرین دوره عملیات اشخاص حقوقی خارج از نوبت رسیدگی نموده و در صورتیكه به مندرجات آن اعتراض داشته باشد حداكثر ظرف یكسال از تاریخ تسلیم اظهارنامه، مالیات متعلق را بموجب برگ تشخیص تعیین و ابلاغ نماید و گر نه مالیات متعلق به اظهارنامه تسلیمی به وسیله مدیران تصفیه قطعی تلقی میگردد. در صورتیكه بعدا معلوم گردد اقلامی از دارائی شخص حقوقی در اظهارنامه ذكر نشده است نسبت به آن قسمت كه در اظهارنامه قید نشده در مهلت مقرر در تبصره ماده 118 این قانون مالیات مطالبه خواهد شد.
     ماده 118- تقسیم دارائی اشخاص حقوقی منحل شده قبل از تحصیل مفاصا حساب مالیاتی یا بدون سپردن تامین معادل میزان مالیات مجاز نیست .
     تبصره- آخرین مدیران شخص حقوقی در صورت عدم تسلیم اظهارنامه موضوع ماده 114 این قانون یا تسلیم اظهارنامه خلاف واقع و مدیران تصفیه در صورت عدم رعایت مقررات موضوع ماده 116 این قانون و این ماده و ضامن یا ضامن های شخص حقوقی و شركاء ضامن (موضوع قانون تجارت) متضامنا و كلیه كسانی كه دارائی شخص حقوقی بین آنان تقسیم گردیده به نسبت سهمی كه از دارائی شخص حقوقی نصیب آنان شده است مشمول پرداخت مالیات و جرایم متعلق به شخص حقوقی خواهد بود بشرط آنكه ظرف مهلت مقرر در ماده 157 این قانون از تاریخ درج آگهی انحلال در روزنامه رسمی كشور مطالبه شده باشد.



    لوگوها
    دوستان
    فال حافظ
    آرشیو ماهانه
    ارتباط با مدیر
    Google

    در این وبلاگ
    در كل اینترنت
    کد جستجوگر گوگل
    دریافت كد
    Powered by
    Abzarak.com

    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    خدمات وبلاگ نویسان // setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);