تبلیغات
تعاون و تعاون گران استان کردستان - ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر
امروز : | آخرین بروز رسانی :
موضوعات
برگزاری آزمون صنایع دستی در روستای بیساران مورخ 26/2/1390(1) گزارش سفر مقام عالی وزرات تعاون و هیئت همراه به شهرستان سروآباد(1) تعاونو علی البر والتقوی(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها1(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها 2(1) تماس با اداره کل تعاون استان کردستان و شهرستانها(1) اطلاعات عمومی شهرستان مریوان(1) وضعیت زمین و زلزله در منطقه سروآباد(1) دریاچه زریبار و تاریخچه آن(1) ٩٣ درصد جمعیت سروآباد در تعاونی‌ها عضویت دارند .(1) نمایی از شهرستان سروآباد و تاریخچه آن(1) پیشینه تاریخی اورامانات(1) موقعیت جغرافیای شهرستان مریوان(1) 60 مورد از بایسته های نظام مالی شرکت های تعاونی(1) موقعیت جغرافیایی شهرستان سروآباد(1) بازارچه ها تدبیری برای معیشت مرزنشینان و امنیت مناطق مرزی(1) مالیات بر درآمد اتفاقی(1) مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی(1) پرسش و پاسخ مالیاتی 2(1) مرجع حل اختلاف مالیاتی (ماده 244 تا 251 قانون مالیاتهای مستقیم) :(1) مواد 189 الی 202 قانون مالیاتی (مواد بخشیدگی قوانین مالیاتی)(1) ماده 131 قانون مالیات مستقیم(1) وزیر تعاون خبر داد:معافیت مالیاتی تعاونی ها در سال آینده(1) اعمال ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‎ها(1) مزایای تشکیل شرکتهای تعاونی(1) ویژگیهای تعاون(1) کاهش قیمت محصولات تعاونی ها با هدفمندی یارانه ها(1) روستای دیوزناو(1) ظرفیت خالی دربخش پرورش ماهیان سردآبی کردستان به انتظار بهره برداراست(1) بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاورمیانه نیازمند اعتبار است(1) رئیس اداره تعاون سروآباد گفت: به زودی کلنگ 96 واحدی مسکن مهر سروآباد به زمین زده می‌شود.(1) تیر سال ۹۰ آخرین فرصت تعاونی‌ها برای اخذ اعتبار ایران کد(1) اساسنامه شرکت های تعاونی در سال 89(1) حداقل انتظارات قانونی اداره تعاون از شرکتهای تعاونی(1) عملکرد تعاونی های مرزنشین تا 30/9/88(1) ‹‹ دستورالعمل تشكیل تعاونیها ››(1) بایسته های بودجه سال 90(1) ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر(1) بایسته‌های اقتصادی و کلیدواژه‌های امید‌بخش(1) جایگاه بانک مرکزی در دیگر کشورها(1) منابع صندوق توسعه ملی فقط برای بخش‌های غیردولتی(1) داروی تلخ برای درمان اقتصاد بیمار ایران(1) اشتغال، چالش عمده اقتصاد ایران(1) مالیات به زبان ساده(1) مالیات بر ارزش افزوده چگونه محاسبه می شود(1) برخی از مواد قوانین مالیاتی(1) چگونه یک تعاونی را شروع کنیم(1) بررسی نقش تعاونی ها در اقتصاد ملی کشورها؛(1) عوامل موثر بر توانمند سازی تعاونی ها(1) آسیب شناسی تعاونی های مرزنشین(1) نقش تعاونی ها در اقتصاد جهان(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون1(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون 2(1) دانستنی های مالیاتی(1) 70 هزار نفر در تعاونی‌های مرزنشین كردستان فعالیت می‌كنند(1) فرماندار شهرستان سروآباد:سهام عدالت نقش مهمی در افزایش سطح رفاه اقشار كم‌درآمد داشته است(1) بخشنامه شرایط معافیت مالیاتی شركتهای تعاونی و خصوصی(1) متن بخشنامه(1) مالیات بر درآمد شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری(1) درباره شرکت تعاونی :(1) اخذ ایران کد(1) وضعیت تعاون در نظر مجلس و دولت(1) پرسش و پاسخ ( ثبت شرکت ها ، رتبه بندی شرکتها )(1) انواع تعاونیها(1) تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی(1) برداشت انار در باغ های سروآباد(1)
نظرسنجی
  • سایت اداره تعاون شهرستان سروآباد تا چه اندازه توانسته است رضایت مندی شمارا بدست آورد؟




  • جستجو
    آمار
    :: بازدید های امروز:
    :: بازدید های دیروز:
    :: بازدید های این ماه:
    :: بازدید های ماه قبل:
    :: بازدید های کل:
    :: كل مطالب :
    d2m6jirylce8ycvutzwp.jpg kk3hfpyykl9f2dru9up7.jpg 2ol5izoa60vb8r6kyeu4.jpg 17wt9do7csbnxyhfse8p.jpg 7gehij6n0mw7jiqjjqy.jpg
    لینکستان
    دیگر

    ((سال تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى بر ملت شریف ایران بخصوص تعاون گران ایران اسلامی مبارک باد))
    ............((تعداد 46 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سمت های هیات مدیره،مدیر عامل و بازرس در شرکتهای تعاونی شهرستان سروآباد جذب شدند.))............ روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد ،مقدم شما را به این سایت گرامی می دارد

    سلام بازدید کننده عزیز **** **** جهت بهتر شدن سایت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدیر سایت ثبت نمایید ****با تشکر روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد
    نوشته30
    ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر
    نوشته : آزاد جام خانه | درتاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389 | درساعت : ساعت 12 و 47 دقیقه و 09 ثانیه
    موضوع : ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر ،


    ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر

    ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر

     حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی، در كمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و بیان آمار بیش از نه میلیون ایرانی در زیر خط فقر شدید و مطلق از جمله مطالبی است كه این روزها موجب بیان تحلیل‌های انتقادی شده‌است.

    این آمار ارائه شده توسط وزیر رفاه و تامین اجتماعی در حالی در كمیسیون مجلس مطرح شد كه یكی از نمایندگان آمار را بیش از این تعداد عنوان كرد. موسی‌الرضا ثروتی عضو كمیسیون اجتماعی مجلس، پس از ارایه گزارش وزیر رفاه به این كمیسیون  گفت: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی جامعه‌شناسان و با توجه به گزارش‌ها و تغییرات در تعداد جمعیت، وضعیت اقتصادی و تورم موجود در كشور به نظر می‌رسد حدود 12 میلیون نفر در كشور زیر خط فقر شدید و مطلق باشند؛ چرا كه آمارهای استناد شده مربوط به سال‌های پیش است.

     

    ضرورت تعریف دقیق خط فقر

    دكتر محمدصادق كوشكی، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی نیز با اشاره به آمار ارائه شده توسط وزیر رفاه و تامین اجتماعی، در خصوص میزان افراد زیر خط فقر شدید و مطلق می‌گوید: «هیچ استاندارد و تعریف مشخصی برای پدیده فقر در كشور وجود ندارد و حاكمیت باید این تعریف را مشخص كند. بیان خطوط مختلف از فقر موجب آن شده است كه آمارهای مختلفی از میزان و مشخصه‌های فقر در كشور ارائه شود.»

    وی در ادامه می‌گوید: «ما در كشور براساس مبانی دینی خود فقر را تعریف نكرده‌ایم و شاخصه‌‌‌های آنان را اعلام نكرده‌ایم؛ بعضی سازمان‌ها براساس الگوهای سازمان‌های خارجی و یا برخی كشورهای غربی فقر را طبقه‌بندی می‌كنند، در حالی كه دیدگاه‌های دینی ما در این خصوص كاملا متفاوت است. در حدیثی از معصوم(ع) كسی كه استطاعت رفتن به حج را ندارد فقیر محسوب می‌شود. این یكی از استانداردهای فرهنگی برای تعریف فقر در دین اسلام است كه به كار برده شده است. اگر قرار است برای فقر تعریفی مشخص و شاخص‌های قابل سنجشی ارائه شود، این انتظار می‌رود كه نظام براساس خاستگاه‌های دینی فقر را تعریف كند و نه براساس مبانی غربی.»

     

    فقرزدایی متولی مشخصی ندارد

    این استاد دانشگاه در ادامه با شاره به ضرورت متمركز بودن نهادمتولی سامان‌دهی به وضعیت فقر در كشور و رفع این معضل از جامعه می‌گوید: «ما متولی معین و روشنی برای سرپرستی مقوله فقر در كشور نداریم. به نام فقرا دستگاه‌ها و نهادهای‌ متفاوتی اعم از بنیاد مستضعفان، بنیاد پانزده خرداد، كمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و ده‌ها دستگاه دولتی و خصوصی و خیریه دیگر كه هر یك به نوعی وظیفه خود را مقابله با استضعاف می‌دانند، فعالیت می‌كنند اما این كه به راستی كدام یك متولی فقرا هستند؟ مشخص نیست. حتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی نیز نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد كه منابع مقابله را با فقر را به طور كلی در اختیار ندارد. بنیاد مستضعفان كه یك نهاد عظیم مالی است و به نام مستضعفان فعالیت می‌كند، در برابر مستضعفان وظیفه قانونی و مشخصی ندارد. سازمان بهزیستی هم كه به نوعی متكفل فقرا است پیوسته از كسری منابع مالی سخن به میان می‌آورد. نباید این گونه باشد كه دستگاهی كه افراد از فقرا را تحت پوشش دارد، پیوسته با مشكلات مالی و اقتصادی مواجه باشد و دستگاه‌های دیگر كه امكانات مالی چشمگیری دارند، وظیفه رسیدگی به مشكلات مالی فقرا را نداشته باشند. بی‌شك برقراری ارتباطی منطقی بین این گونه دستگاه‌ها از راه‌كارهای عملی حل فقر در كشور می‌باشد.»

    وی در ادامه با انتقاد از عدم توزیع مناسب منابع موجود در سازمانهای مختلف بین نیازمندان تصریح می‌كند: «چرا نباید بنیاد مستضعفان وظیفه قانونی داشته باشد كه بخشی از بودجه خود را همه ساله برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به نهادهایی همچون كمیته امداد امام خمنی(ره)، وزارت رفاه و تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و غیره بپردازد؟ بنیاد پانزده خرداد كه به نام  مستضعفان تاسیس شده است اموالش در كجاست؟ و درآمدهایش در كجا هزینه می‌شود؟ چرا نباید چنین سازمان‌هایی درآمدهایشان به صورت شفاف مطرح شود؟

     

    فقر پنهان و بایسته های آن

    دكتر كوشكی وجود فقر پنهان در كشور را نیز از جمله مواردی برمی‌شمرد كه باید به آن پرداخته شود. وی می‌گوید: «امروزه كم نیستند كسانی كه به واقع شغلی دارند و افرادی پركار و پرتلاش هستند، اما درآمدهای آنها تكافوی زندگی آنها را نمی‌دهد. اینها فقیرند؛ در حالی كه تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند. از جمله این افراد كشاورزانی هستند كه سرپرست خانواده هستند، اما فاقد زمینند و لذا درآمد آنها پاسخگوی نیازمندی آنها نیست. در طرح واگذاری سهام عدالت به روستائیان، روستایی‌های بسیجی كه در سازمان‌های دولتی شاغل نبودند و دارای شش ماه سابقه حضور در جبهه بودند مشمول بهره‌مندی از این طرح شدند، اما روستائیانی كه سرپرست داشتند ولی درآمد آنها پاسخگوی نیازمندی آنها نیست و درآمد كافی نداشتند. از دریافت این سهام محروم ماندند.»

    دكتر كوشكی در ادامه تصریح می‌كند: «دستگاه‌های حمایتی از فقرا نیز اذعان دارند كه نظارت و حمایت آنها شامل همه نیازمندان نمی‌باشد و نیازمندانی وجود دارند كه آبرومندند و در برخی اوقات برای دستیابی به حمایت این دستگاه‌ها مراجعه نمی‌كنند و در برخی مواقع نیز عدم مراجعه به این دستگاه‌ها به علت كمبود امكانات و منابع مالی این سازمان‌ها می‌باشد. این عده از فقرا كه از آسیب‌پذیرترین فقرا نیز می‌باشند، هیچ گاه در آمار و اعداد ارائه شده از جانب موسسات حمایتی در عداد نیازمندان و فقرا قرار نگرفته‌اند. بسیاری از ساكنان دور افتاده نقاط مرزی و یا نقاط صعب‌العبور و یا حاشیه‌نشینان شهرها (حتی در شهرهای بزرگ) از این قسم می‌باشند.

     

    پیامدهای روانی فقر

    نكته مهم دیگری كه این تحلیل‌گر مسائل اقتصادی و اجتماعی بیان می‌كند عدم دقت حاكمیت به تبعات روحی، روانی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از فقر می‌باشد. وی می‌گوید: «ما در خصوص فقر صرفا بعد مادی آن را درنظر داریم و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی برخواسته از فقر تقریبا هیچ محلی از اعراب در برنامه‌ریزی‌های دولتی ندارد. خانواده‌هایی كه فقیر و مستضعف شناخته می‌شوند، علاوه بر لطمات مادی و اقتصادی دچار آسیب‌های جدی روحی و روانی و اجتماعی و فرهنگی می‌شوند و در بهترین وضع اگر با حمایت‌های دولتی، از فقر مادی نجات یابند، هیچ ساز و كاری برای جبران پیامدهای روحی و روانی ایشان پیش‌بینی نشده است. در حالی كه آسیب‌های روحی و روانی ناشی از فقر تاثیرات بسیار عمیق‌تر و مخرب‌تری نسبت به تاثیرات اقتصادی و مالی ناشی از فقر به جای می‌گذارد. تاكنون هیچ بخشی از نظام برای معالجه  و برخورد با این معضل و پیامد فقر برنامه ارائه نداده است. به گونه‌ای كه برخی از دستگاه‌ها برای مبارزه با فقر مالی به روش‌هایی متوسل می‌شوند كه از قضا پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و روانی فرد را تشدیدمی‌كند. به بیان ساده‌تر به قیمت درهم شكستن هویت، غرور و شخصیت فرد گوشه‌ای از فقر او درمان می‌شود. جشن عاطفه‌ها، تقسیم شادی‌ها و حتی برپایی عریضه‌نویسی به مسئولان مملكتی كه در سالهای اخیر به یك فرهنگ تبدیل شده از این دست می‌باشد. این فعالیت‌ها در قبال برطرف ساختن احتمالی بخشی از ابعاد فقر مالی تاثیرات منفی فراوانی در شخصیت، روحیه و فرهنگ نیازمندان به جای می‌گذارد و تاكنون جهت معالجه این پیامدهای فقر، توسط سازمان‌های مسئول هیچ گونه بازخوردی اخذ نشده است.

    وی در ادامه تصریح می‌كند: «این در حالی است كه قانون اساسی برای مقابله با این پیامدهای فقر نكات قابل توجهی را در خود دارد و این پیرو آموزه‌های دینی و تذكرات مكرر متون مقدس شرع اسلام در خصوص اولویت مقابله با پیامدهای روحی و روانی و فرهنگی و اجتماعی فقر می‌باشد.»

    دكتر محمد صادق كوشكی با اشاره به سفرهای استانی دولت نهم در یك سال گذشته و دریافت نامه‌های فراوان از شهروندان در شهرهای مختلف می‌گوید: «در حالی كه دولت در یك سال گذشته با سفرهای استانی تلاش نموده است كه مشكلات مناطق مختلف كشور را از نزدیك درك نموده و راه‌حل‌های اجرایی برای درمان این مشكلات بیابد، آمار حكایت از اختصاص بسیاری از این درخواست‌ها به نیازهای اقتصادی و مالی دارد.»

    دكتر كوشكی با اشاره به عریضه‌های مالی دریافتی هیات دولت در این سفرها تاكید می‌كند: «دولت علاوه بر ارائه حمایت‌های مالی از افراد محتاج، می‌باید فرهنگ درخواست و انتظار از دولت برای حمایت‌های مالی از فقرا را تبدیل به اهتمام افراد نیازمند برای رفع مشكلات اقتصادی، از طریق اتكا به خود و دوری از اظهار نیاز نماید. دولت باید به جای ترغیب فرهنگ سوال و اظهار فقر، فرهنگ خودباوری و اتكا به خویشتن برای فائق آمدن بر مشكلات را بین آحاد جامعه تبلیغ و تبیین كند. در دین مبین اسلام نیز داریم وقتی جوان فقیری كه توانایی كار و تلاش دارد، برای سئوال و اظهار نیازمندی خدمت پیامبر مكرم اسلام(ص) می‌رود، پیامبر(ص) به او پیشنهاد اشتغال به هیزم‌شكنی می دهد و برای شروع كار وی، سر تیشه هیزم شكنی را از كسی و دسته آن را از كسی دیگر قرض نموده و به این جوان می‌دهد تا بتواند با افتخار نیازمندی‌های زندگی خود را برطرف كند.»



    لوگوها
    دوستان
    فال حافظ
    آرشیو ماهانه
    ارتباط با مدیر
    Google

    در این وبلاگ
    در كل اینترنت
    کد جستجوگر گوگل
    دریافت كد
    Powered by
    Abzarak.com

    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    خدمات وبلاگ نویسان // setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);