تبلیغات
تعاون و تعاون گران استان کردستان - ایسته های بودجه سال 90
امروز : | آخرین بروز رسانی :
موضوعات
برگزاری آزمون صنایع دستی در روستای بیساران مورخ 26/2/1390(1) گزارش سفر مقام عالی وزرات تعاون و هیئت همراه به شهرستان سروآباد(1) تعاونو علی البر والتقوی(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها1(1) دستور العمل تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه ها 2(1) تماس با اداره کل تعاون استان کردستان و شهرستانها(1) اطلاعات عمومی شهرستان مریوان(1) وضعیت زمین و زلزله در منطقه سروآباد(1) دریاچه زریبار و تاریخچه آن(1) ٩٣ درصد جمعیت سروآباد در تعاونی‌ها عضویت دارند .(1) نمایی از شهرستان سروآباد و تاریخچه آن(1) پیشینه تاریخی اورامانات(1) موقعیت جغرافیای شهرستان مریوان(1) 60 مورد از بایسته های نظام مالی شرکت های تعاونی(1) موقعیت جغرافیایی شهرستان سروآباد(1) بازارچه ها تدبیری برای معیشت مرزنشینان و امنیت مناطق مرزی(1) مالیات بر درآمد اتفاقی(1) مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی(1) پرسش و پاسخ مالیاتی 2(1) مرجع حل اختلاف مالیاتی (ماده 244 تا 251 قانون مالیاتهای مستقیم) :(1) مواد 189 الی 202 قانون مالیاتی (مواد بخشیدگی قوانین مالیاتی)(1) ماده 131 قانون مالیات مستقیم(1) وزیر تعاون خبر داد:معافیت مالیاتی تعاونی ها در سال آینده(1) اعمال ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی تعاونی‎ها(1) مزایای تشکیل شرکتهای تعاونی(1) ویژگیهای تعاون(1) کاهش قیمت محصولات تعاونی ها با هدفمندی یارانه ها(1) روستای دیوزناو(1) ظرفیت خالی دربخش پرورش ماهیان سردآبی کردستان به انتظار بهره برداراست(1) بزرگترین مجتمع پرورش ماهی خاورمیانه نیازمند اعتبار است(1) رئیس اداره تعاون سروآباد گفت: به زودی کلنگ 96 واحدی مسکن مهر سروآباد به زمین زده می‌شود.(1) تیر سال ۹۰ آخرین فرصت تعاونی‌ها برای اخذ اعتبار ایران کد(1) اساسنامه شرکت های تعاونی در سال 89(1) حداقل انتظارات قانونی اداره تعاون از شرکتهای تعاونی(1) عملکرد تعاونی های مرزنشین تا 30/9/88(1) ‹‹ دستورالعمل تشكیل تعاونیها ››(1) بایسته های بودجه سال 90(1) ضرورت ها و بایسته های مبارزه با فقر(1) بایسته‌های اقتصادی و کلیدواژه‌های امید‌بخش(1) جایگاه بانک مرکزی در دیگر کشورها(1) منابع صندوق توسعه ملی فقط برای بخش‌های غیردولتی(1) داروی تلخ برای درمان اقتصاد بیمار ایران(1) اشتغال، چالش عمده اقتصاد ایران(1) مالیات به زبان ساده(1) مالیات بر ارزش افزوده چگونه محاسبه می شود(1) برخی از مواد قوانین مالیاتی(1) چگونه یک تعاونی را شروع کنیم(1) بررسی نقش تعاونی ها در اقتصاد ملی کشورها؛(1) عوامل موثر بر توانمند سازی تعاونی ها(1) آسیب شناسی تعاونی های مرزنشین(1) نقش تعاونی ها در اقتصاد جهان(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون1(1) لیست نمرات اسامی حاضر در آزمون قانون و مقرات بخش تعاون 2(1) دانستنی های مالیاتی(1) 70 هزار نفر در تعاونی‌های مرزنشین كردستان فعالیت می‌كنند(1) فرماندار شهرستان سروآباد:سهام عدالت نقش مهمی در افزایش سطح رفاه اقشار كم‌درآمد داشته است(1) بخشنامه شرایط معافیت مالیاتی شركتهای تعاونی و خصوصی(1) متن بخشنامه(1) مالیات بر درآمد شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری(1) درباره شرکت تعاونی :(1) اخذ ایران کد(1) وضعیت تعاون در نظر مجلس و دولت(1) پرسش و پاسخ ( ثبت شرکت ها ، رتبه بندی شرکتها )(1) انواع تعاونیها(1) تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی(1) برداشت انار در باغ های سروآباد(1)
نظرسنجی
  • سایت اداره تعاون شهرستان سروآباد تا چه اندازه توانسته است رضایت مندی شمارا بدست آورد؟




  • جستجو
    آمار
    :: بازدید های امروز:
    :: بازدید های دیروز:
    :: بازدید های این ماه:
    :: بازدید های ماه قبل:
    :: بازدید های کل:
    :: كل مطالب :
    d2m6jirylce8ycvutzwp.jpg kk3hfpyykl9f2dru9up7.jpg 2ol5izoa60vb8r6kyeu4.jpg 17wt9do7csbnxyhfse8p.jpg 7gehij6n0mw7jiqjjqy.jpg
    لینکستان
    دیگر

    ((سال تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى بر ملت شریف ایران بخصوص تعاون گران ایران اسلامی مبارک باد))
    ............((تعداد 46 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سمت های هیات مدیره،مدیر عامل و بازرس در شرکتهای تعاونی شهرستان سروآباد جذب شدند.))............ روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد ،مقدم شما را به این سایت گرامی می دارد

    سلام بازدید کننده عزیز **** **** جهت بهتر شدن سایت نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در قمست ارتباط با مدیر سایت ثبت نمایید ****با تشکر روابط عمومی اداره تعاون شهرستان سروآباد
    نوشته29
    ایسته های بودجه سال 90
    نوشته : آزاد جام خانه | درتاریخ : چهارشنبه 25 اسفند 1389 | درساعت : ساعت 12 و 44 دقیقه و 58 ثانیه
    موضوع : بایسته های بودجه سال 90 ،


    تهران ، شبکه خبر ، تفسیر 9 دی 1389  08:45
    نظام بودجه ریزی 1390 کشور نخستین بار است که انتظارمی رود به مدد اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ؛ ساختاری اقتصادی و مبتنی بر مدیریت استخراج ارزش افزوده را تجربه نماید

    بایسته های بودجه سال 90

    تهران ، شبکه خبر ، تفسیر 9 دی 1389  08:45
    نظام بودجه ریزی 1390 کشور نخستین بار است که انتظارمی رود به مدد اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها ؛ ساختاری اقتصادی و مبتنی بر مدیریت استخراج ارزش افزوده را تجربه نماید.
    دکتر بهنام ملکی -------کارشناس ارشد اقتصادی

    اولین ضرورت انکه لایحه باید قانونمند بوده و با اقتباس از قوانین بالا و پایین دستی در موعد مقرر به مجلس ارایه شود و نمایندگان هم بدون ملاحظات سیاسی در ان جرح و تعدیل نمایند.

    - بودجه سال 1390 جمهوری اسلامی ایران دیگر شامل سند پرداخت ها و دریافت ها و مدیریت هزینه منابع نیست بلکه باید در مسیر قانون هدفمندی سازی یارانه ها و قوانین جریان یابد ونقش خام فروشی را در ساختار درامد ها کم نماید.

    -رویکرد و جوهره آن باید سالم سازی ساختار درامد و هزینه های کشور و بسترسازی برای ایجاد ثروت واقعی و رشد پایدار باشد.

    -بودجه سال 90 علاوه بر تکمیل "عملیاتی کردن تنظیم بودجه " ، با متغیرهای به شدت در حال نوسان بیرونی مانند بحران و رکود اقتصاد جهانی و ، قانون اجرایی اصل 44 قانون اساسی و سند چشم انداز بیست ساله هم روبروست.

    -جایگاه افزایش بهره وری و صادرات مدرن(نه نفتی) باید ویژه باشد و سهم ان در کمک به رشد و توسعه و پیشرفت اقتصادی ایران افزایش یابد.

    -اصلاح و بهینه سازی نهاده های انرژی هم باید در ان پیش بینی شود.توجه به طرحهای مصوب امایش سرزمین، گسترش عدالت اجتماعی ؛ حذف هزینه های غیرتوسعه ای در اولویت باشد.

    -حداقل سه چهارم مصارف هزینه ای از محل درآمدها شامل درآمدهای مالیاتی و سایر درامدهای غیرنفتی تأمین شود.

    اما مهمترین ویژگی لایحه بودجه سال اینده همان عملیاتی کردن تنظیم آن است که با شاخص های شفافیت در تخصیص منابع و اثربخشی هزینه ها سنجیده می شود.

    -ویژگی مهم لایحه بودجه سال اینده ، انعطاف پذیر شدن ان متناسب با لایحه های طرح تحول اقتصادی و قانون هدفمند کردن یارانه ها برنامه پنجم و قوانینی مانند مالیات برارزش افزوده و قانون اجرایی سیاست های کلی اصل 44 است.

    تامین هزینه های جاری دولت از منابع غیر نفتی ، " حداکثر استفاده از منابع انسانی " و کاهش اتکا به درامدهای نفتی بایدعملیاتی شده و در اولویت باشد.

    آخرین گام دولت برای نهایی کردن نظام بودجه ریزی عملیاتی باید با موفقیت تبیین شود که همان افزایش اثربخشی است.

    انتظار این است نظام بودجه ریزی 1390 کشور برای نخستین بار دیگر شامل مدیریت سیاسی هزینه منابع نباشد بلکه بودجه اهداف زیادی را شامل شود.

    بودجه 90 چارچوبی برای تدوین سیاست هاست ، راهنمایی برای مدیریت، ابزار نظارت قانونی، منبع اطلاعات عمومی است ، شاخص حرکت دولت در مسیر برنامه های میان مدت و سند چشم انداز است ، برش یک ساله ای از برنامه های کوتاه مدت مانند برنامه پنجم وسیاست های اصل 44 قانون اساسی است و بستر ارزشمندی برای تحقق اهداف توسعه منطقه ای و استانی به شمار می رود.

    " تنظیم بودجه " شامل تبیین اهداف ، برنامه ریزی، تشریح رویکردها ، هم سنجی وضع موجود با سندهای بالادستی، و تهیه بسته های سیاستی و خدمات منابع مالی در عرصه های ملی و فراملی به مدت یک سال است. 

    اما در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران ، سند بودجه سالانه همچنان یکه تاز عرصه های سیاستگذاری و هدایت اقتصادی است و راهبر اقتصاد ملی محسوب می شود. 

    "بودجه" در اقتصاد ایران گسترده ترین استفاده و کاربرد را دارد ٰ فراملی است و تقریبا هیچ طرح یا برنامه و سیاستی را نمی توان یافت که از بودجه سالانه بی تاثیر باشد.

    در میان انواع تعاریف بودجه سه دسته عمده را می توان ازریابی کرد:
    الف ) تعاریفی که دارای جنبه سیاسی هستند.
    ب ) تعاریفی که بر جنبه اقتصادی و مالی بودجه تاکید می کنند.
    ج ) تعاریفی که شامل ابعاد برنامه ای و مدیریتی بودجه است.

    « بودجه کل کشور برنامه مالی است که برای یک سال مالی تهیه می گردد و حاوی پیش بینی درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار و برآورد هزینهها برای انجام عملیات است که منجر به نیل به سیاستها و هدفهای قانونی می شود و از سه قسمت به شرح ذیل تشکیل شده است:

    * بودجه عمومی
    ـ بودجه عمومی دولت که شامل اجزای زیر است: 1) پیش بینی دریافتها و منابع تامین اعتبار که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در سال مالی قانون بودجه از طریق حسابهای خزانه داری کل اخذ می شود. 2) پیش بینی پرداختهایی که از محل درآمدهای عمومی یا اختصاصی برای اعتبارات جاری و عمرانی و اختصاصی دستگاههای اجرایی میتواند در سال مالی مربوط انجام گیرد.
    ـ بودجه شرکتهای دولتی و بانکها ؛ شامل پیش بینی درآمدها و سایر منابع اعتبار.
    ـ بودجه موسساتی که تحت عناوینی غیر از عناوین مذکور در بودجه کل کشور منظور می شود.» 

    ویژگی های تنظیم و پیشنهاد لایحه بودجه در دولت و تصویب آن در مجلس شورای اسلامی به این شرح است : 1 ـ سالیانه بودن بودجه 2 ـ وحدت بودجه 3 ـ جامعیت بودجه 4 ـ شاملیت یا تفصیل 5 ـ تخصیص و عدم تخصیص 6 ـ انعطاف پذیری 7 ـ تخمینی بودن 8 ـ تعدیلی بودن 9 ـ تعادل.

    ** تنظیم بودجه در ایران 

    بودجه ریزی در ایران عمری بیشتر از برنامه های توسعه دارد و در ابتدا با هدف نحوه تزریق درامد و هزینه ان در دستگاه های دولتی و عمومی شکل گرفت.در یک

    تعریف ساده بودجه سالانه ارائه صورت حساب دخل و خرج در یک دوره مالی است

    نقش اصلی بودجه به هدایت اقتصاد ملی اختصاص دارد و دولت ها با استفاده از بودجه، زیرساخت ها و زمینه های فعالیت های اقتصادی را عملی می کنند و به دیگر کارگزاران اقتصادی نشان می دهند که رویکردهای نظام اقتصادی در چه جهتی است و مقصد کجاست و چگونه باید حرکت کرد. 

    بودجه سالانه در اقتصاد امروزی شبیه به یک اسب است که باید گاری اقتصاد ملی را به دنبال خود بکشد نه اینکه گاری ، اسب را به هر جایی که می خواهد بکشد. 

    هدف اصلی بودجه ریزی در کشورها ، ایجاد رابطه (( یک به یک )) میان منابع بودجه ای و تولید ثروت است. 

    این مهم با تفکر ملی و سیستمی و رویکردهای عقلایی ، قابل دستیابی است. 

    باید رویکرد غریزی و تکوینی در تخصیص بودجه سالانه ، جای خود را به روش ها و سیاست های عقلانی و تشریعی بدهد و بتواند علاوه بر شناسایی نقاط ضعف ، قوت و مزیت های اقتصادی داخلی ، درباره تهدیدها ،تحدیدها و فرصت های بیرونی هم هوشیار باشد. 

    سیاست عقلانی به معنی سیاست حل المسائلی و حل مسایل اقتصادی با روش های علمی است ، اما سیاست غریزی یعنی سیاست واکنش با محوریت منافع فردی و گروهی است ( تلاش برای کسب بودجه برای دستگاه مربوطهٰ حوزه انتخابیه یا محل تولد خود ، بدترین نوع تصمیم سازی برای تخصیص بودجه است). 

    امروزه باید به جای منافع فردی به فکر منافع ملی باشیم و با محاسبه ، تدبیر ، فکر ، اینده نگری و اینده سازی حرکت کنیم. 

    بودجه سالانه باید با نگرش سیستمی تحلیل و تصمیم سازی شود.
    بودجه سال اینده در مهم ترین و حساس ترین نقطه زمانی اقتصاد ملی قرار گرفته است و اجرای برنامه پنجم توسعه اغاز می شود.
    توجه به میزان تحقق اهداف برنامه چهارم وسند چشم انداز بیست ساله هم ضروری است.
     
    اما مهمترین و کاربردی ترین سیاست هایی که بر تدوین بودجه و تعیین اولویت های ان تاثیر دارد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است. 

    در تنظیم بودجه سالانه باید از مرحله ((ارتقای بهره وری )) منابع بودجه ای عبور کنیم و وارد مرحله افزایش اثربخشی شویم. 

    شفاف سازی ،ارتقای بهره وری و افزایش اثر بخشی 3 مرحله عملیاتی کردن نظام بودجه ریزی است. 

    نظام بودجه ریزی عملیاتی شامل طرحی سه مرحله ای است که 1) با شفاف سازی اغاز می شود و وارد مرحله 2) افزایش کارایی و سپس 3) افزایش اثر بخشی خواهد شد. 

    اساس نظام بودجه عملکردی این است : بودجه برای چه اهداف و با چه قیمتی هزینه شود ، بودجه باید به نتیجه و ستاده تخصیص داده شود نه صرفا به هزینه. 

    در نظام بودجه ریزی عملکردی پیش بینی منابع براساس براورد اهداف یا برنامه مورد انتظار ، متناسب با مقدار کمی محصولات ( خروجی ) و قیمت تمام شده خدمات متمرکز می شود. 

    نظام بودجه ریزی و مدیریت بر مبنای نتیجه به افزایش شفافیت و پاسخگویی دولت کمک می کند و می توان شاخصهای عملکرد مانند اثربخشی را در نظام بودجه ریزی تلفیق کرد و سیاست ها و برنامه های اجرایی به نحو مطلوب تری تدوین شوند. 

    کشورهایی که از ما پیشرفته ترند تاکنون نتوانسته اند بودجه خود را کاملا عملیاتی کنند . 

    شفاف سازی ،ارتقای بهره وری و افزایش اثر بخشی سه مرحله مورد نظر برای عملیاتی کردن بودجه است . 

    در مرحله شفاف سازی که از سال 85 اغاز شده است فعالیت ها و برنامه های اجرایی دستگاهها مشخص و شاخص های کمی حتی المقدور تعیین می شود.

    افزایش " اثربخشی" یا استفاده درست از منابع در زمان و مکان درست - مرحله (3) سوم و نهایی طرح عملیاتی کردن بودجه است که با اجرای ان نتایج کار به طور کامل حاصل می شود.

    فقط چند کشور انگشت شمار از جمله استرالیا و نیوزیلند که نظام بودجه ریزی پیشرفته ای دارند توانستند به این مرحله دست یابند. 

    بنابراین عملیاتی کردن بودجه شامل فرایندهای مختلفی است که باعث می شود منابع ان به دارایی های مولد تبدیل شود و چند برابر بودجه سالانه ، ارزش افزوده و ثروت ایجاد کند. 

    مهمترین اولویت های دولت این است که همه منابع بودجه ای دولت ارزیابی و متناسب با سطوح مختلف درامدی ، برنامه ریزی شود برنامه ریزی از پایین به بالا ، تبدیل بودجه به فناوری مالی و نرم توسعه همه جانبه، تلاش برای بودجه زدایی از برخی طرح های عمرانی و اجرایی با مشارکت مردمی ، حرکت به سمت دولت بدون تصدی (با اجرای کامل اصل 44 ) تعیین شاخص های کمی برای ارزیابی اثربخش منابع بودجه ای وحرکت به سمت بودجه سیال و منعطف ، کاهش هزینه تمام شده طرح های عمرانی ، تلاش برای رهایی از شر طرح های ناتمام عمرانی و فاقد توجیه از ضرورت های لایحه بودجه سال اینده است. 

    کنترل نرخ تورم ناشی از توسعه نیافتگی و ساماندهی قیمت ها از مواردی است که باید به اولویت بخش پولی کشور تبدیل شود. 

    ساماندهی نظام تامین و توزیع کالاها و خدمات ، کمک به خلق مزیت و توسعه محصولات راهبردی مانند حمایت از نخبگانٰ نواورانٰ فناوری اطلاعات،نانو نیو تولیدات مدرن پزشکی، کاهش هزینه توزیع از قیمت تمام شده ، سازماندهی واردات در جهت تنظیم بازار و هدفمند ساختن پرداخت یارانه ها از موضوع های مهم بودجه است.
    ایجاد شتاب کافی و سلامت در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی باید مورد توجه باشد.
     
    بودجه سالانه موقعی با حداکثرکارایی و کارامدی همراه خواهد بود که بتواند بجای منافع بخشی و کوتاه مدت منافع ملی و بلند مدت را پی ریزی نماید. 

    همه اقتصاد ملی را به صورت یکپارچه و نظام مند ، ساماندهی کند و به صورت سیستمی و در روندی هم افزا منابع مالی را تخصیص دهد.

    تلاش برای شفافیت وایجاد ساختار شیشه ای در نظام بودجه ریزی می تواند این مهم را تحقق بخشد. 

    هزینه کمتر- کیفیت بهتر و سرعت بیشتر در جهت شتاب روند رشد و توسعه حقیقی از دستاوردهای افزایش اثربخشی بودجه سالانه است. 

    نباید کشور را به شیوه "گران " اداره کنیم ،باید نظام بودجه ریزی براساس هزینه به نظام "ستانده محوری " و "نتیجه محوری " تبدیل شود. در سال های اینده باید نظام بودجه ریزی کشور "خدمات محور" باشد که قانون هدفمندی یارنه ها بهانه هدر دهی منابع را کاهش داده واین موضوع را ضروری تر کرده است. 

    بودجه زدایی از طرح های توسعه ای می تواند موثر باشد. 

    مفهوم (( بودجه زدایی)) این است که طرح های توسعه از محل ارزش افزوده خود بتوانند به حیات مالی ادامه دهند .
    برای نمونه می توان اداره بخش هایی از دستگاههای اجرایی را که فعالیت ها و خدمات نقدی را به مردم می دهند بدون دریافت بودجه مستقیم از دولت انجام داد و از مشارکت مردمی متناسب با رضایت انها انجام داد و خدمات بهتری هم به مردم ارائه داد مانند طرح های عمرانی نیمه تمامٰ توسعه و نگهداری بزرگ راه ها ٰ راه اهن ٰ متروو.. .
    لازم نیست برای تکمیل این قبیل طرح ها منتظر بودجه دولت باشیم که در صورت نرسیدن این منابع هم ، معطل بماند. 

    رویکرد دیگر بودجه سال آینده باید افزایش بهره وری باشد.این افزایش بهره وری هم مد نظر قانون برنامه است و هم در تولید و اقتصاد ما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.
     
    واقعیت ان که تاکنون بودجه های سالیانه کشور عمدتا متناسب با برنامه های توسعه ای بلند مدت نبوده و بجای تکوین توسعه اولین قربانگاه ذبح برنامه های پیشرفت نظیر حساب ذخیره ارزی،رهایی از نفت زدگی و.. بوده است پررنگ بودن نقش ملاحظات غیرعلمی بجای منافع توسعه ای از جمله ضعف های نظام بودجه بوده است. 

    بودجه مطلوب به جای وابستگی فزاینده به نفت فروشی تلاش می کند ساختارهای اقتصادی کشور را نوسازی کند تا شاخص های ارتقای بهره وری و اصول علمی اقتصاد و مبانی رفتارهای عقلایی در نظام اقتصادی کشور حاکم ونهادینه شود.


    لوگوها
    دوستان
    فال حافظ
    آرشیو ماهانه
    ارتباط با مدیر
    Google

    در این وبلاگ
    در كل اینترنت
    کد جستجوگر گوگل
    دریافت كد
    Powered by
    Abzarak.com

    تعبیر خواب آنلاین

    تعبیر خواب

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین

    خدمات وبلاگ نویسان // setTimeout(function () { // GetMihanBlogShowAds(); // }, 1000);